Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Tuesday, May 26, 2015

انهدام بزرگ‌ترین باند برگزاری پارتی‌های شبانه در شرق استان تهران

انهدام بزرگ‌ترین باند برگزاری پارتی‌های شبانه در شرق استان تهران


 


دادستان شهرستان پردیس در شرق تهران از دستگیری ۸۹ نفر در جریان یک مهمانی شبانه در این شهرستان خبر داد و مدعی «انهدام بزرگ‌ترین باند برگزاری پارتی‌های شبانه در شرق استان تهران» شد.


Young-Iranians-Arrested-in-Party


به گزارش جوان ایرانی , حیدر فتاحی، روز سه‌شنبه (۵ خرداد-۲۶ می)  گفت که محل این مهمانی، یک سفره‌خانه سنتی در روستایی در اطراف شهرستان پردیس بود و در آن، دختران و پسران جوانی که «از طریق شبکه‌های اجتماعی هم‌چون وایبر، واتس‌اپ، لاین، تانگو و اینستگرام، دعوت می‌شدند، تا نیمه‌های شب به رقص و پایکوبی می‌پرداختند».


این مقام قضایی با بیان این‌که ۴۲ مرد و ۴۷ زن دستگیرشده در این مهمانی، «هیچ‌گونه رابطه محرمیتی» با هم نداشتند، از کشف و ضبط چهار لیتر مشروب الکلی در هنگام دستگیری این افراد خبر داد و اظهار داشت که  اتهام آن‌ها «رابطه نامشروع» و «شُرب خُمر» است.


وی در عین حال، تصریح کرد که دو متهم اصلی این پرونده علاوه بر این اتهامات، با اتهام “برپایی مرکز فساد” نیز روبه‌رو هستند.


آقای فتاحی در این گفتگو، شهرستان پردیس را به دلیل داشتن «مناطق بکر و سرسبز و وجود باغ‌های زیاد در حومه آن»، دارای شرایط “ویژه‌” دانست.


او با بیان این ادعا که «کسی مخالف شادی جوانان نیست» گفت: «اما این‌گونه شادی‌ها باعث به وجود آمدن جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان و… می‌شود.»


تازه‌ترین مورد بازداشت‌ جوانان شرکت‌کننده در یک مهمانی‌، در ادامه‌ی بازداشت‌های مشابه ماه‌های گذشته در تهران و سایر شهرهای ایران صورت می‌گیرد.


در آخرین روزهای سال گذشته خورشیدی، وب‌سایت “دفاع‌پرس” متعلق به “بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس” از هجوم نیروهای اطلاعات “حوزه مقاومت بسیج ۲۰۷ الغدیر تهران‌سر” و “ماموران پلیس امنیت اخلاقی” به یک مهمانی در یک باشگاه بدن‌سازی در غرب تهران و بازداشت ۴۰ مرد و ۲۰ زن خبر داد.


در ده روز نخست اسفندماه نیز دست‌کم ۹۵ نفر در دو مهمانی جداگانه در اطراف مشهد دستگیر شدند.


بازداشت ۳۵ نفر در یک مهمانی در منطقه‌ی ییلاقی صوفیان در استان آذربایجان شرقی و دستگیری ۴۷ نفر مهمانی دیگری در “حوالی میدان بهشتی تهران”، از دیگر موارد بازداشت جوانان بود که اخبار آن در مهر ۹۳ در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران منتشر شد.


تشدید این‌گونه برخوردها با شهروندان و به ویژه جوانان، در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ (۲ مهر ۱۳۹۳) در حاشیه‌ی حضور خود در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک، در جلسه‌ای در بنیاد “امریکای نو” (New America) و در پاسخ به سوال “فرید زکریا”، گرداننده‌ی جلسه، در خصوص حکم زندان و شلاق برای جوانان سازنده‌ی یک موزیک‌ویدئو در ایران، گفته بود که فکر نمی‌کند «این قبیل مشکلات در ایران وجود داشته باشد که اگر گروهی بخواهند شادی کنند مورد تعرض قرار بگیرند یا دستگیر بشوند».



انهدام بزرگ‌ترین باند برگزاری پارتی‌های شبانه در شرق استان تهران

No comments:

Post a Comment