Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Wednesday, May 20, 2015

وقتی یک توالت جامعه‌جهانی را نگران می‌کند

وقتی یک توالت جامعه‌جهانی را نگران می‌کند


 


آمریکا می گوید ایران باید نگرانی های او و چند کشور اروپایی که آنها را به غلط ،جامعه جهانی! نامیده است را رفع کرده و اعتماد جامعه جهانی را جلب نماید، اما نمی گوید حد و مرز این نگرانی ها تا کجاست؟


نویسنده وبلاگ “افاضات عقل کل” در پست اخیر وبلاگ خود نوشت: وقتی آمریکا و جامعه جهانی موردنظرش، حتی از وجود یک توالت در تاسیسات نظامی پارچین نیز ابراز نگرانی می کنند ؛ایران چگونه می تواند با بهانه جویی های نامحدود غرب و نگرانی های مضحکش کنار بیاید و به اصطلاح، اعتماد جامعه جهانی را جلب کند؟!


سربازان مرکز نظامی پارچین هرگز فکر نمی کردند سرویس بهداشتی در دسترس آنان، چنان خواب مقامات آمریکا و اسرائیل را آشفته باشد که آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحت فشار قرار دهند و با استناد به تصاویر ماهواره ای؛ از ایران بخواهند تا اجازه دهد از تاسیسات نظامی پارچین بازدید نمایند و این در حالی است که بر اساس « ان پی تی» ، آژانس تنها می تواند از تاسیسات هسته ای اعلام شده توسط کشورها بازدید کند نه تاسیسات نظامی.


اما سرانجام دی ماه سال ۸۳ بود که ایران بنا به اصرارهای مکرر آژانس، پذیرفت که بازرسان آژانس از نقاط مورد نظر خود در پارچین بازدید به عمل آورند. بازدیدی که در آبان ماه ۸۴ نیز تکرار شد و آژانس قول داد که این آخرین باری باشد که درخواست بازدید از پارچین را مطرح می کند و بعد از بازدید دوم ،پرونده پارچین مختومه اعلام شد.


هر چند این بازدیدها نتیجه دلخواه آژانس را دربرنداشت اما بازرسان آژانس متوجه شدند ساختمانی که به استناد تصاویر ماهواره ای به آن مشکوک بوده و گمان می کردند به علت شباهت به ساختمان آزمایش های هسته ای انگلیس، یک ساختمان هسته ای در پارچین است یک ساختمان اداری بیش نبوده و نقاطی را که گمان می کردند در آنجا آزمایش هسته ای صورت می گیرد یک انبار یا ساختمان نیمه کاره یا سرویس بهداشتی و…بوده است نه مرکز هسته ای!



با اینحال قضیه به اینجا ختم نشد و آژانس به بهانه جویی خود ادامه داد و حتی از آسفالت کردن بخشی از سایت پارچین نیز ابراز نگرانی کرد (شاید آژانس انتظار داشته است که ایران برای آسفالت کردن مراکز نظامی خود نیز از آنان اجازه بگیرد!)

آژانس بار دیگر درخواست بازدید از پارچین را مطرح کرد که با پاسخ منفی ایران روبرو شد و این درخواست ها هنوز هم ادامه دارد به طوری که صدای آقای ظریف را نیز درآورده است که سال گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: « اگر صدبار به آنها اجازه بازدید از پارچین را بدهیم باز هم برای صد و یکمین بار به ادعاهای خود ادامه خواهند داد و درخواست بازدید پایانی نخواهد داشت.»


بهانه جویی های آژانس تمامی ندارد اما در جریان بازدیدها، این حقیقت روشن شد: آمریکایی که برخی هنوز آن را ابرقدرت می دانند و ادعا می کنند با یک بمب می تواند تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد ،چنان از قدرت ایران واهمه دارد که حتی از توالت های مراکز نظامی ایران هم نگران می شود و گمان می کند که در آنجا آزمایش های هسته ای از جمله آزمایش هیدرودینامیک و هیدرواستاتیک صورت می گیرد و مخزن ساخت بمب است و جاسوسانش را می فرستد تا از آنجا نمونه برداری کنند!



وقتی یک توالت جامعه‌جهانی را نگران می‌کند

No comments:

Post a Comment