Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Sunday, June 21, 2015

معافیت از سربازی برای پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند

معافیت از سربازی برای پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند


 


 رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان ضمن بيان اينکه در قانون آمده است پسر سالمي که با يک دختر معلول ازدواج مي‌کند بايد از سربازي معاف شود گفت: سازمان نظام وظيفه زير بار اين موضوع نمي‌رود و آن را موجب ايجاد مسائلي در جامعه مي‌داند اما ما براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده‌اي راه حل‌هايي هم ارائه داده‌ايم.


 


 


 



معافیت از سربازی برای پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند


به گزارش جوان ایرانی ، علي همت محمود نژاد در حاشيه مراسم گردشگري و عيدديدني معلولان که در پارک بعثت برگزار شد، گفت: محدوديت‌هاي بسيار زيادي براي معلولان در جامعه وجود دارد؛ اين محدوديت‌ها شامل عرصه‌هاي نمايندگي مجلس، تدريس در دانشگاه‌ها و غيره است و به عنوان رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان خواستار اين هستم که اين چالش‌هاي زندگي معلولان رفع و براي بهبود اوضاع زندگي آنان برنامه‌ريزي‌هاي دقيق صورت گيرد.


وي تاکيد کرد: خواستار آن هستيم که دولت نگاهي پيشگيرانه به معلوليت‌ها داشته باشد. روزانه ۱۱۰ نفر در کشور به دليل تصادفات دچار معلوليت مي‌شوند و توجه به اين موضوع مي‌تواند موجب ايجاد اقداماتي پيشگيرانه در خصوص معلوليت‌ها توسط دولت باشد. از اقدامات اساسي در اين راستا اين است که براي مثال پيچ‌هاي خطر در جاده‌ها حذف شوند و يا هيچ ماشين بدون ايربکي در کشور مجوز توليد و يا ورود نداشته باشد.


رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان اظهار کرد: در حال حاضر دولت از طريق هدفمند کردن يارانه‌ها ثروت عظيمي را به دست مي‌آورد که مي‌تواند با برنامه ريزي دقيق چاله‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و غيره زندگي معلولان را حل و رفع کند.


وي ادامه داد: پس از هدفمندي يارانه‌ها شاهد سير سعودي قيمت‌ها و هزينه‌هاي وسايل و تجهيزات توانبخشي معلولان بوديم و خواستار آن هستيم که حداقل اين وسايل و تجهيزات معافيت مالياتي دريافت کنند زيرا يک معلول قدرت خريد و تهيه اين تجهيزات را با قيمت کنوني ندارد. همچنين خواستار تشکيل شوراي عالي معلولان در کشور هستيم زيرا بهزيستي قدرت کافي براي مجاب کردن ساير دستگاه‌ها در خصوص اجراي قانون حمايت از حقوق معلولان را ندارد و بايد شورايي مانند شوراي عالي حقوق معلولان تشکيل و به مسائل آنان رسيدگي کند.


محمود نژاد ضمن ابراز تاسف از فضاي فرهنگي و نگاه غلط جامعه به معلوليت‌ها در کشور عنوان کرد: همواره در جامعه ما معلولين به عنوان شهروند درجه ۲ محسوب مي‌شوند و اين نگاه غلط حتي در جامعه جهاني نيز وجود دارد زيرا شاهد آن هستيم که هيچ گاه معلولان در المپيک حضور نداشتند و همواره در پارالمپيک که حاشيه المپيک است حضور دارند.


وي گفت: نرخ بيکاري در ميان معلولين ۴۰ درصد است و اين نرخ دقيقا ۴ برابر جمعيت عادي کشور است و اين در حالي است که براساس قانون بايد سه درصد استخدامي هر سازماني را معلولان تشکيل دهند. براساس قانون همچنين بايد مستمري معلولان يک سوم درآمد حقوق کارمندان باشد در حالي که اکنون شاهد آن هستيم که اين مستمري تنها ۵۲ هزار تومان و معادل يک و نيم کيلوگرم گوشت است.


رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان مهمترين راه حل براي کاهش و رفع محدوديت‌هاي زندگي معلولان را اين دانست که بهزيستي با شجاعت اعلام کند بودجه آن به هيچ وجه پاسخگوي نياز معلولين نيست.


راه‌حل‌هايي براي معافيت پسراني که با دختران معلول ازدواج کنند

رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان ضمن بيان اينکه در قانون آمده است پسر سالمي که با يک دختر معلول ازدواج مي‌کند بايد از سربازي معاف شود گفت: در حال حاضر سازمان نظام وظيفه زير بار اين موضوع نمي‌رود و اين امر را موجب ايجاد مسائل اجتماعي متعدد در جامعه مي‌داند در حالي که ما براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده از اين موضوع راه حل‌هايي ارائه داده‌ايم.


وي در ادامه تصريح کرد: براي مثال يکي از راه حل‌هايي که به سازمان نظام وظيفه ارائه شده اين است که تا زماني که يک پسر سالم با دختر معلول ازدواج و عقد آنها به طور رسمي در شناسنامه ثبت شده است آن پسر از سربازي معاف باشد و چنانچه مهر طلاق در شناسنامه آنها زده شد اين معافيت سربازي نيز لغو شود.


محمود نژاد همچنين خواستار ايجاد بانک جامع اطلاعاتي معلولان زنداني و ايجاد آيين دادرسي ويژه معلولان شد.



معافیت از سربازی برای پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند

No comments:

Post a Comment